Nu är jag en DEN!!!

Hej alla ni som följer min blogg...
Nånting fasansfullt har hänt mig...Jag har varit så sjuk, så sjuk...och jag känner mig fortfarande svag   :(
Jag har kännt mig risig i nån vecka och inte velat äta min mat, så matte försökte lura mig genom att blanda i lite Tsarina-mat i min mat...Trodde hon inte att jag skulle känna nån skillnad??? Jag åt BARA upp Tsarina-kulorna och lämnade mina äckliga Cleo-kulor...
Jag har även inte varit mitt vanliga glada jag, utan bara viftat små vift med svanset och inte burit huvudet lika högt av stolthet som jag brukar. Matte trodde jag var skendräktig, för hon tycker att jag har fått tuttar...
Iallafall så mådde jag piss häromnatten...Jens var så snäll och var ut med mig 7 gånger...jag sket och sket och drack och pinkade...sen började det komma blor ur min framsjärt...Då väckte Jens matte...
Matte kom yrandes ner från övervåningen och såg ut som ett spöke, och då började jag spy också...Matte blev rädd och ringde till veterinärjouren, och bara att ringa dit kostade 200 kr...Sen stoppade matte och Jens in mig i bilen och åkte till Djursjukhuset.
Matte följde med mig in för att veterinären ville röntga min mage... Vet ni vad matte sa??? Hon sa: Bäst att Cleo har munkorg när ni ska sticka henne för jag vet inte hur hon reagerar...Litar hon inte på mig??? Jag kände mig verkligen förnedrad av min egen matte. Fast jag hade nog försökt bitas, för när de stack mig, stack de sönder mitt blodkärl, så att de fick sticka i det andra benet...
Sen sa matte och Jens HEJDÅ!!! De lämnade mig där alldeles ensam...De tänkte inte ens vara med på operationen
:(
I går efter operationen kände jag mig ganska pigg så jag snurrade runt lite där borta och trasslade lite med droppslangen...då skrattade alla åt mig   :(  Sen satte de in mjukmat åt mig, men inte vill jag äta mjukmat...Mjukmat betyder att man snart ska dö, har jag hört, för de får man i livets slutskede. Inte ska väl jag dö än???
I morse fick jag ingen ny mat - de rörde bara om i den där äckliga gamla mjukmaten som hade börjat lukta surt. Då gick veterinären och ringde till min husse och sa att jag inte fick åka hem förrän jag hade börjat äta. Sen fick jag torrkulor att äta och det smakade MUMS, så då ringde de till matte och sa att hon kunde hämta mig NU!!!
Sen kom matte och Rakel och jag var jätte glad och ville bitas. Jag fick följa med hem och matte har köpt ny mat åt mig, mat för kastrerade damer. Matte köpte en jätte mysig hundmadrass åt mig till buren...Hon kallar mig "Prinsessan-på-ärten"
Så nu är jag alltså hemma i mitt eget hem, i köket, i den rosa hundburen, med prinsess-madrassen och allt. Jag har ätit och varit ut och kissat och klämt en liten lort.
Det känns lite omständigt att vara instängd i en bur med tratt...matte tyckte att jag var stökig, så hon tog ut madrassen så att jag får ligga på golvet. Hon är snäll hon!!!
Nu vill jag vara ifred och försöka sova, men Chili sitter utanför grinden och ropar högt på matte - den lilla äckliga jäveln...vänta bara när jag blir pigg igen - då ska jag tufsa till henne ordentligt när inte matte ser det   :)
Puss från jag

Kommentarer
Postat av: Marie

Men hallå! :) Du ligger säkert på min blogglovin lista och då och då dyker det upp ett inlägg.



Följdfrågor på detta då: Vad har ni kastrerat och hur många miljoner kostade det? :)

2011-03-13 @ 07:57:59
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0