Matte är då galen...

Idag trodde jag matte hade flippat ur på riktigt...hon hade tänt eld på skogen på baksidan...och när husse tog ut mig på morgonprommis brann det för fullt!!! Hon morrade åt husse att släcka elden i trädet och så tog matte mig i kopplet och sprang in i en annan skog och sa: "Skit snabbt...snälla"
Sen stängde hon in mig i husvagnen för hon hann inte gå in med mig...och så slängde hon snö på elden och dödade elden i gräset med en spade. Matte var riktigt duktig på att släcka eld...är riktigt imponerad faktiskt!!! Fast hon är ännu duktigare på att göra eld...suck!!! Det är både för- och nackdelar med en impulsiv matte...
Jag kikade genom fönstret på husvagnen och såg hur matte och husse irrade omkrigg bland det svarta gräset. De var till slut tvungen att hämta motorsågen och såga ner eländet, för det brann som attan högt uppe i tiooen av trädet...och så blåste det också...och om det blåste mot vårt hus kunde hela huset ta eld sa farfar...
Ja...det händer då grejer i byn när matte är i farten
Hej då lilltå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0