Jag ska nog inte förbli en ungmö för alltid =)

Idag sa min matte att jag kanske ska få para mig...para...det ordet har jag hört förr...Matte berättade att det är då jag slutar att vara en ungmö...att det är då jag blir en lady! Det lät väl fint? Men vad det innebär det har jag ingen aning om...än...
Iallafall har matte och jag varit osams i en vecka...sen jag försökte döda hennes älskade lilla Chili...
Jag är så Gud förbannat trött på att höra henna mala på om den där lilla äckliga hunden!!!
Fattar hon inte att jag är less...så förra söndan fick jag nog. Minns ej vad Chili hade gjort, men arg var jag iallafall, och Chili gömde sig bakom husses rumpa...Och sen när Chili gick ut i hallen smög jag efter henne och knep henne innan hon han gömma sig i pannrummet!
Matte skrek som om nån hade stuckit en kniv i henne, och så klart blev jag förskräckt och släppte hundjäveln...så vart det med det!!! Och sen dess har jag och Chili inte fått vara i samma rum över huvudtaget.
Idag verkade det som om matte börjat få förtroende för mig igen, för i morse tog hon med sig mig och Chili på en långprommenad...Jag är inte irriterad på Chili längre!!! Det har gått över!!! ...så inatt hoppas jag att jag får sova med matte i husvagnen...det vore mysigt!!!
Husse har cyklat med mig i veckan...det var rätt kul! Jag har nog rätt bra kondis iallafall, även fast jag var lite tjock i vintras. Cissis husse tyckte att jag var fet, men det är ju så när det är för kallt ute på vintern...man liksom förpuppas lite och går i ide. Det var verkligen en kall vinter i år, den kallaste jag varit med om. Men matte säger att det var kallare en annan vinter innan jag var född och då var det -47 grader här i Bjurs. Attans kallt!!!
Snart går isen på träsket och då tänker jag bada! Jag älskar att bada och simma efter pinnar. Jag brukar simma runt runt bara för att det är så härligt att röra på mig i vattnet!!! Jag längtar...Och matte längtar också...och husse...På tal om att längta...jag längtar efter mycket...god mat...lugn och ro...ömhet hela tiden...full uppmärksamhet av matte...Fattar inte matte att jag älskar henne mest av oss alla??? Är hon trög? Eller blind? Hur kan hon välja Chili först?
Nej nu ska jag sluta älta!!! Matte har sagt att jag bara får älta en timme om dan, och det har jag ju redan gjort. För om jag ältar mer får jag ont i magen säger hon...i mjälten...man kanske kunde säga att man mjältar iställer för ältar   =)
PS. Här ser ni en bild på min bror Gibson när han var valp...han har lika stort gap som jag...ett släktdrag kanske? DS


Go'natt från Kleåpatra

Kommentarer
Postat av: angelica

så söt man kan vara då.. =) kolla gärna in min blogg.

2010-05-06 @ 11:55:36
URL: http://vastkustflocken.blogg.se/
Postat av: Bettan

Roligt att läsa din blogg. Det känns som hundra år sedan han var så där liten =). Gibson lever gott trots alla sina mediciner och schamponeringar, än så länge i alla fall.



Mvh Elisabeth karlsson, Kåge

2010-08-22 @ 13:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0