Rädslan!

Jag fick följa med Matte, husse och Jens till Älvsbyn. Matte tyckte att jag behövde komma mig ut lite och träna på olika "faror" för mig...
Husse släppte av oss vid älven och så gick vi i den 26-gradiga kvalmiga molniga värmen ända till Mattes pappa.
Vi träffade olika varelser under prommenaden, och det läskigaste var en sån som åkte skriskor...på sommaren!!! Matte sa att det hette rålerbläjds...vilket jäkla ord...
Jag skällde lite snär den susade förbi, men då sa matte att jag skulle lägga av! Skarpt!!!
Hos Mattes pappa var det skitläskigt...en kruka som luktade död och förrutten fågel...undrar vad som varit i den??? Att inte människorna har nån form av luktsinna...märkligt!
Iallafall sa matte att jag var fjantig, och när inte hon tittade på mig så försökte jag närma mig krukan...på mitt sätt...Till slut vågade jag lukta på den   :0)
  


Visst tycker ni också att jag var duktig? Jag känner mig stålt över mig själv...
Kram från KLEO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0