Jag heter numera Moster-Cleo...

Jag har blivit moster...till 10 fina valpar!!! Det är min syrra Nova i Kalix som har blivit morsa...Kan man tro! Det blev 4 pojkar och 6 flickor. Matte har visat mig dom på bild och jag tycker att de såg ut som marsvin. Matte och husse har bestämt att jag också ska bli mamma...och redan nästa år...Hur ska det gå? Oj oj...Men det är ju klart...Anja hjälper till...och Chili med. Chili får lära mig hur jag ska ta hand om dem och det där med amningen...
Matte tycker att gravida hundar är vackra! Men det kan inte jag hålla med om...bordrarna har ju sett ut som grisar när de har varit med valpar. Stora runda kroppar som vaggar fram och ett litet huvud...totalt oproportionerligt!!!
Jag ska minsann hålla mig i trim när det blir dags...inte äta onyttigt...röra på  mig...och sömnen...inte brusa upp och bli arg, för då kan man få missfall har matte sagt. Men tänk om jag vill ha missfall...tänk om jag inte tycker om att vara gravid...tänk om jag blir ful och vaggar fram som bordrarna...då kan det ju vara bra att brusa upp och bli arg?
Igår slogs Chili och jag! Det var om en kula hundmat inne på toan. Chili hittade den först, men eftersom matte har sagt att inte Chili tål den maten, tänkte jag vara barmhärtig och skona henne från att få klåda...så jag tog den!!! Och Chili blev rabiat!!! Och jag blev förbannad och tänkte bita henne!!! och Chili tänkte bita mig!!!...men då lyfte husse upp Chili och idioten fortsatte att morra och högg i luften efter mig... Snacka om grinig kärring...
Sen när matte fick höra vad som hänt sa hon att det säkert var jag som hade varit stygg, för Chili hon är ju så snäll och till freds med andra hundar...Hon skulle bara veta! Matte försvarar alltid Chili och skyddar henne mot allt...vilket svammel!!! Är man vuxen hund måste man klara sig själv!!!
En gång hörde jag matte säga att alla hundar utom jag har så starka överlevnadsinstinkter...och skulle vi springa bort så skulle inte jag klara mig...Undrar vad hon menade med det? Hon sa att jag liknar Peggy så mycket...bullisen de hade förut...den randiga. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att likna Peggy?

Nu orkar matte och husse gå ut med oss igen! Jippi!!! Vi har varit upp på heden två gånger! Här om kvällen var vi där uppe och lekte kurra gömma!!! I LOVE IT!!! Jag är BÄST på kurragömma!!! Jag hittar dem alltid först!!! Vi sprang och lekte och hade jätte roligt. Nästa vecka börjar älgjakten så då kan vi inte vara i skogen lika mycket...bara på kvällarna! Men det är mysigt där på kvällarna. Då är det så fuktigt i luften och inte lika varmt som på dan...Och så är det så tyst på nåt sätt som jag gillar, jag behöver inte morra så högt...det hörs ändå i hela skogen...
Nu ska vi få frukost och sen bär det av ut på ängen...
Kram från lilla jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0