Snart är det höst...

Nu har snart hela sommaren gått och jag har haft en rolig sommar! Jag har varit på semester två gånger till mormor i Altersund. Första gången var jag helt ensam hund. Det var lite läskigt för mig, för jag är ju så ovan att vara själv. Dessutom blev mormors mamma sjuk, så jag fick vara ensammen helt och hållet i stora huset. Ingen alls var hemma med mig...Fast...jag klarade det! Och då känner jag mig stålt! Stålt i hela min muskliga orange hundkropp...till och med svansen var stålt!!! Därför viftade jag svans där hemma i ensamheten liksom för att visa mig själv hur duktig jag var!!! Jag ylade inte ens...
Sen när mormor och Tore kom hem ville jag bita dem...av glädjen och stålteten som fortfarande kändes i hela mej. Jag bet dem bara lite i handen, men Tore bli nog rädd att jag ska råka klämma åt med tänderna! Han har ju läst om hemska hundrasen amstaff som kan bita ihjäl vuxna gubbar som han. Men Tore är en väldigt snäll vuxen gubbe. Han går ut med mig så att jag slipper känna mig nödig.

Den andra gången jag var på semester fick Chili också följa. Det var inte meningen att hon skulle stanna, men det bara blev så. Matte och hussarna skulle på fotbolls cup till Kalix.
Vi hade kul hos mormor. Jag busade med Chili , fast jag vet att hon inte får busas med. Hon jar ju benet...med sina ömtåligheter. Men en gång busade vi i smyg så att det blev repor i golvet...och mormor märkte det, för det hördes ju ända ut på gården där mormor och Tore var.
Jag tycker att Chili kan vara besvärlig ibland...det tar sån tid för henne att skita! Hon ska liksom hitta det perfekta lilla rutan på 3X3 cm att lägga sin lilla lort i. Annat är det med mig. Det tar inte en minut så är jag färdig...lite högt gräs att sätta ner rumpan i så är jag nöjd!

När vi har varit hemma i sommar har vi också haft roligt. Matte och jag har lekt kurragömma...och hon säger att jag är den duktigaste hunden på att hitta henne!!! Tänk, va...
Jag har badat mycket också...och hämtat pinnar i vattnet.

Undrar om vi ska plocka några bär i år??? Matte sa ju att jag aldrig mer skulle få följa med och plocka bär eftersom jag rullade i människo skit förra året...

Många kramar från Bleo i Bjurs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0